Mi az a konverzió?

A konverzió fogalma

Legegyszerűbben megfogalmazva: A konverzió egy olyan esemény aminek a bekövetkezésekor elérjük a kívánt célt. Ha elérünk 2%-nál magasabb, jobb konverziót az jó eredménynek számít.

A konverziós célok

Lehetőségek

A cél az, hogy bekövetkezzen az esemény és így sikert érjünk el, ez az arány minél magasabb annál eredményesebb a konverzió. A konverzió elérése történhet közvetlen vagy konverziós csatornán ami egy folyamat.

A konverzió mérés

Legfontosabb célja

Megtudjuk a legfontosabbat: mennyibe kerül egy ügyfél megszerzése, termék eladása stb…Tehát milyen jól működik a weboldalunk.

Hogyan mérhető a konverzió

Konverzió mérés

A Google analytics-ben beállítható egy vagy több konverziós cél is, ezzel az ingyenes eszközzel könnyen mérhetjük a célokat és sikereket.

Mi az a konverziós ráta?

A helyes arány

Úgy lehet kiszámolni, hogy megnézzük hány látogatóból konvertáltuk a célt, tehát ha 100 látogatóból 3 látogató érte el a célt, akkor a konverziós arány 3% ami nem rossz.

Gyakorlati példa

Gyakorlatban

Célunk most legyen, hogy a látogatók felvegyék a kapcsolatot velünk vagy letöltsenek egy dokumentumot konverziós célnak a kapcsolat vagy/és letöltési oldalt adjuk meg és feltételezzük, hogy ez az információ máshol nem szerepel így egyszerűen, pontosan mérhető adatot kapunk.