Oldal – weblap – hozzászólások – rosszindulatú cikkek törlése, eltüntetése a keresőkből – a fordított keresőoptimalizálás módszerei.

fordított keresőoptimalizálás módszerei

Felmerül a kérdés, hogy mit tegyünk, ha valaki rosszindulatú, sértő cikket, tartalmat, hozzászólást ír rólunk a weben, így ha a cégnevet vagy tulajdon nevet beírja valaki a keresőben, azonnal megjelenik a problémás tartalom! Tegyük fel, hogy a problémás oldalt, megpróbáljuk levetetni a webről, de megkeresésünkre senki sem válaszol vagy csak egyszerűen nem veszik le. Most nem a másolt tartalmakról vagy a jogilag problémás fényképekről, videókról van szó, mert az bejelenthető a keresőnek és ha jogosnak találják, akkor eltávolítják.

Vannak olyan esetek, amikor a rosszindulatú cikk, hozzászólás, csak rágalom, de bizonyára olyan is van ahol ez igaz, de ezt nem nekünk kell eldöntenünk, hanem az illetékes hatóságoknak. Ha a rosszindulatú tartalom régóta ott van, pedig nem aktuális, de még mindig zavaró lehet, ha bárki meglátja, ezért tenni kell valamit ez ügyben. Láttunk már olyan céget, hogy a cégnevét beütve a keresőbe csak negatív tartalom volt található, szóltunk neki, de Őket ez nem zavarta…..nem vagyunk egyformák.

Az eltávolítási módszert ezután nevezhetjük fordított keresőoptimalizálásnak (nem negatív SEO-nak)! A negatív SEO valóban arra jött létre, hogy a konkurens weboldalakat negatívan befolyásolja a keresőben egy bizonyos kulcsszóra. Nos ez a cikk nem erről szól, a módszer pedig teljesen legális! Google-ban keresve hasonló Magyar tartalmat, ami a keresőből való éltüntetéssel foglakozik 2009-2010-es, úgy tűnik, hogy ez nem népszerű téma itt vagy nem szeretnek az emberek erről írni, beszélni.

Mit lehet tenni, ha rosszindulatú tartalom szól rólunk, cégünkről, hogyan tüntessük el?

Osszuk a weboldal típusokat két csoportra:
1, céges weboldal 2, magánszemély weboldal

Mert mindkét esetben másképp kell eljárni, bár van némi átfedés. A megoldás mindig a pozitív tartalmak előresorolása, ezt kell elérni. Ez néha könnyű feladat, de néha nagyon nehéz mert nem mindegy, hogy ki írja és hogy hol jelenik meg a negatív tartalom.

Milyen eszközökkel? Hogyan csináljam?

Tervezzünk hosszú távra és stabilan. A leghatékonyabb, legstabilabb eredményt úgy érhetjük el, ha megnézzük mit csinál a „konkurensünk” akinek nincs problémája, nincs negatív tartalom róla és ezt hogyan érte el. Persze ne felejtsük el, hogy azt is figyelembe kell venni, hogy mennyi és milyen minőségű negatív tartalom eltüntetéséről van szó, ennek arányában kell dolgozni, kiépíteni a pozitív tartalmat!

1, Céges weboldal esetében: megnézünk 5-10 konkurens oldalt, aki az általunk áhíttatott kulcsszóra elöl van a keresőben, tehát még releváns is, majd a cégnevére rákeresünk egyszerűen, látni fogjuk, hogy hová regisztrálta be weboldalát, hogyan érte el ezt a nagyszerű eredményt, utánozzuk le! Regisztráljuk be weboldalunkat ugyanazokra a helyekre, persze egyedi, releváns leírással és olyan anchor-ral amire szeretnénk kiütni a negatív tartalmat a keresőből pl. cégnév. Értelemszerűen kezdjük a regisztrációt domain érték szerint, amelyik oldal előrébb van az legyen elöl a listában. Több fajta weboldal típussal fogunk találkozni céges oldal esetében preferáljuk a céges adatgyűjtő oldalakat, katalógusokat.

2, Magán weboldal esetében: Eleje ugyanaz lehet, tehát konkurencia, rivális elemzés utána a módszer annyiban változhat, hogy itt az egylapos, microsite-ok és főleg a közösségi oldalak jöhetnek szóba. Azokkal gyorsan célba érhetünk főleg, ha a cél csupán az első oldal tisztázása.

Ha nem elég? Mit tehetünk még? Hogyan lehet ezt a folyamatot felgyorsítani?

Olyan minőségű és hangsúlyozom minőségi tartalmat kell létrehozni, ami felveszi a versenyt a rosszindulatú tartalommal! A mennyiséget úgy lehet meghatározni, ha kitűzzük a célt pl. az első 20 találatot szeretnénk kitisztázni majd, így felmérjük a létrehozandó tartalom mennyiségét.

Hogyan lehet figyelni, hogy ki mit mond rólam, cégemről a weben?

A Google-nak van egy „Google Alerts” szolgáltatása, ezt kell beállítani. Navigáljunk a http://www.google.com/alerts webcímre egyszerűen adjuk meg nevünket vagy cégnevünket a kereséséi lekérdezés rubrikába, ezután értesítést kapunk, ha valaki ezzel a kifejezéssel kapcsolatban bármit publikál a weben, nagyon hasznos!

Kérdése van még? Szeretne megbízni minket?

Keressen minket munkaidőben e-mailben vagy telefonon és szívesen megválaszoljuk kérdéseit.

Minden jog fenntarva, Intec Online Kft.